Skönhetsideal

Jag har en vän som just nu på olika sätt har engagerat sig för att försöka få flickor att sluta bry sig om skönhetsideal.
Detta är en jättebra grej tycker jag!
 
Varför ska tjejer behöva likna barbiedockor? Det är helt omöjligt.
Ingen har dendär perfekta looken.
Hur snygg du än är kommer du aldrig att vara helt perfekt.
 
Enligt skönhetsidealen!
Men tänkt vilken tur att vi är olika.
 
Det är skönt att få tänka att man är fin som man är, och att veta att ens värde inte hänger på hur man ser ut.
Den senaste veckan har jag varit helt sminklös i skolan.
(Detta berodde i och för sig endast på lathet, men ändå)
Jag fick faktiskt en kommentar av en av mina manliga vänner i onsdags att "Hanna, du ser ju nästan bättre ut utan smink"
DET är en komplimang. Han förklarade sig så att jag nu inte var dålig på att sminka mig, utan han tyckte flickor var lika fina vare sig de har smink eller inte.
Såna killar borde det finnas fler av!
 
Så snälla tjejer, sluta jämföra er med andra,och fokusera på hur fin du är.
 
För att understryka detta har jag redigerat upp en bild ganska ordentligt.
Här har tjejen förstås en del smink ren från början, men det är en hel del andra saker som redigerats, precis så som alla reklambrancher gör med sina bilder!
 
1. Redigerad, klar reklambild!
 
2. Bilden lite uppljusad med kontrast, dock inga större förändringar, mer än såhär skulle jag inte redigera en vanlig bild.
 
 
Det kanske inte syns, men detta är faktiskt samma bild!
Helt otroligt vad Photoshop kan ändra på!
Ni kan ju också få en bild av hur Bethina ser ut till vardags.
 
Osminkad och hur vacker som helst!


» Sara

Jättebra ämne att ta upp. Viktigt!

Svar: tack ;)
Hanna Krokfors

2012-11-08 // 17:22:27
» S

Det är otroligt trist att ideal ska få tala om för tjejer att de inte duger som de är, eftersom inte ens de snyggaste brudarna där ute verkar göra det... man blir ju både ledsen över att det ska vara så men framför allt, arg. Alla duger, alla är vackra.

Svar: exakt!
Hanna Krokfors

2012-11-08 // 18:06:29

Sant, sant! Har många gånger funderat över varför alla skall pressas in i en mall som vi inte passar i...
Vi är och SKALL vara olika, varför då äns försöka förstöra det fina utbud av vackra människor som ser olika ut!
Man (eller iallafall jag) blir ju arg... Alla skall ha rätt att se ut som man gör, vackert skapad till precis den man är!

Svar: håller helt med dig!
Hanna Krokfors

2012-11-08 // 21:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback