Detta med att blogga

Varför bloggar jag egentligen, kan jag fråga mej själv ibland. Vill jag bara ha läsare,vill jag göra reklam för företaget, eller är det nåt annat?
Kanske jag borde ha något syfte med min blogg, eller ett viktigt buskap?
 
Det är frågor som jag ofta ställer mig själv. Vad är det för vits med hela den här funderingen?
Visst, självklart bekräftelsebehovet vaknar till liv, och jag blir glad när jag har många läsare en dag, eller då jag får en fin kommentar om nån bild jag tagit eller nåt bra jag skrivit. Men är det verkligen bara det?
 
Idag sista håltimmen satt jag och en skolkompis och kollade igenom gamla bilder och inlägg både på denna, och min tidigare blogg. (Detta är nämligen fjärde i raden, alla tre tidigare har varit på blogspot.com)
Och när jag går tillbaka och kollar så har jag faktiskt bloggat mer eller mindre i 3 år nu. Det är ganska häftigt.
 
Och när man sitter och bläddrar är det ju faktiskt inte så svårt att komma fram till ett svar varför jag bloggar. 
När jag sitter och bläddrar i inlägg från våren-10, och undrar hur i hela friden jag kunde tänka på ett sånt sätt,eller hur i hela friden jag ens vågade ladda upp en bild med mitt namn som såg ut så eller så.
 
Jag bloggar för att minnas.
Tänk vilken lyx att bara få klicka in sig på rätt månad och rätt blogg, och sedan bara titta vad man själv har gjort.
Det är roligt!
 
Vissa perioder är det bara bilder och ingen text, medan andra perioder är det massa text och inga bilder.
Men det är hopplock av mitt liv sparat för att tittas på :)
 
Såå, visst är det kul när statistiken är hög, och när kommentarerna och lovorden haglar, men vem minns hur många läsare jag hade för 2 år sedan. :)
 
(Jag blir lycklig då det blir ljust! Bara så ni vet.Jag är lycklig! Och inte bara för att det är ljust. Och ibland vill ja bara fota suddiga bilder helt utan fotoregler. :D Som en parentes...)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback