"Din hårddisk hade nåt tekniskt fel, så det går int att få ut någå bilder från den"

Idag var jag efter min hårddisk som fått vila sig vid datakillarna i många veckor.
Jag har skjutit upp dehär dagen ack så länge nu, jag har inte velat få höra att den inte går att rädda.
 
Men det var så som killen sa åt mig (Han såg annars ut precis som Tyler Hilton!): Den har ett tekniskt fel, ingen information går att få därifrån.
Min spontana reaktion: VA?! Inga alls?
Killen: Tyvärr, men du kan ju föra in den så får du en ny på garantin, men ingen information..
 
Suck. Jag vill ju inte ha en ny hårddisk, jag vill ha mina bilder. Det är ju inte precis bara en bild som är borta, utan närmare 20 000.
 
Vem trodde man kunde reagera så starkt på att några bilder är borta, det är ju bara en några månaders period.
Från Augusti-12 till Januari-13.
Men jag har hunnit med mycket under den tiden. Och det är sorgligt att inte ha några minnen kvar. Bloggen har ju förstås några bilder, men de är så lågupplösta att man inte kan använda dem till desto mer.
(Man får väl börja fundera vad som egentligen är viktigt och värderas i ens liv då några stackars bilder kan få en att bli så deppad :P )
 
Nå, man får ju lära sig den hårda vägen. 
Och vem vet, kanske de på Anttila har nån mirakelkur för hårddiskar med tekniska problem :)
 


» X

Svagt gjort av företaget som du gick till, jag kan med 95% säkerhet säga att det finns sätt att få ut bilderna ur den, visst de kan kosta en del speciellt i lön till den som håller på med det eftersom det kan ganska lång tid så de tyckte kanske att det var billigare att ge dig en ny hårddisk än att börja krångla på med din gamla.

2013-04-11 // 15:55:44

Säkerhetskopiera!!

Svar: Det är lätt att vara efterklok :)Grejen är att jag hade bilderna på två ställen, men raderade dem från datorn nån dag innan, och så kraschade den externa :)
Hanna Krokfors

2013-04-12 // 15:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback