Redigering

Vad kan, och vad får man redigera?
Själv tycker jag redigering är otroligt roligt, att sitta och pyssla med bilder, även om det är ganska sällan jag faktiskt gör nåt annat än lägger på lite kontrast och ljus.
 
Men det beror väl lite på tycke och smak.
Provade på några nya, spännande layer-redigeringar igår, vad tror ni? :)
 
 


måst bara säga att din blogg e jättebra o du tar sjukt fina bilder! :D

Svar: Oj, nämen tusen tack! :)
Hanna Krokfors

2013-05-06 // 20:36:08


Jag tycker å redigering är roligt det e också en slags konst jag önskar bara jag hadd mer tid för mina bilder. 'Har länge planerat att jag ska göra ett stort papper på en massa bilder som jag tycker beskriver mej och mitt liv men det blir nog då prov veckorna är över :(

Svar: Mm, man måst ju hittatiden också. Men snart är det sommarlov! ;)
Hanna Krokfors

2013-05-07 // 14:06:23
» Ellen

Gillar också att redigera bilder och tycker det är okej så länge man kan "stå för" det man har fixat. Att man kan medge att man har tex fixat sin hy på bilden och så. Annars brukar jag själv också mest ändra färgerna i hela bilen, kontrast, ljus, filter osv. :D

Svar: Så är det, har hört nånstans att det är okej att redigera finnar och annat på hyn, men att t.ex födelsemärken borde man lämna. Men det beror väl på vad bilder ska användas till. Och som tidigare sagt, allt är väl en konstform i sig ;)
Hanna Krokfors

2013-05-07 // 16:57:25

Jag gör oftast inte heller någonting mer än att lägga lite kontrast och ljusa upp, men ibland är det ju roligt att köra på lite extra med redigeringen. :D Och sen är det ju skillnad på redigering och retuschering också. :)

Svar: Det är sant som du säger. Ofta glömmer man bort skillnaden :)
Hanna Krokfors

2013-05-08 // 19:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback