Enkelt redigeringstips

Nu, såhär under mellandagarna när alla är utan att göra. Vad skulle passa bättre än lite redigeringstips?
 
Denna morgon har jag gjort en steg-för-steg-guide hur man förbättrar bilder i curves, som ni säkert hört mig nämna förr.
 
 
Och eftersom jag fått några kommentarer om redigering tänkte jag börja med denna.
Vanligen redigerar jag i photoshop, men eftersom alla inte har det tänkte jag att vi kör redigeringstips med gratisprogram, så idag använder jag pixlr.com
 
 
.
Så, när du kommer in på denna hemsida finns det flera olika alternativ, vanligast, och för enklast och snabbaste redigering finns under express, men idag använder vi den första, Open Pixlr editor.
 
 
Då ska du ladda upp din bild och väljer dethär alternativet.
 
 
Sen då du laddat upp din bild ska du kolla uppe efter Justeringar. och därefter Curves.
 
 
Då kommer denna box upp. För att du skall kunna höja kontrasten och få en snyggare bild, så ska du dra i linjen två gånger, så att det blir lite som ett S. Dra undan rutan så du kan se på bilden hur det börjar se ut.
 
Och så trycker du på OK för att spara.
 
Den börjar du vara klar.
Du går uppe till vänster och klickar på Arkiv, och därefter Spara.
 
 
Sen kommer denna ruta upp. Då ska du se till att dra upp kvaliteten så mycket som möjligt, annars får du en väldigt liten bild i datorn. Så kan du namnge bilden om du vill, annars klickar du bara på OK, och så sparar du i datorn.
 
Så, det var det. Superenkelt och fint. Vad tyckte ni om tipset, vill ni ha fler?
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback