Polenresan dag 3

21.4.2013
 
Dagen inleddes med dundermorgonmål med allt vad man kan tänka sig att äta i morgonmålsväg, och ganska snabbt var vi även denna dag i bussen påväg mot Krakow.
 
 
 
 
Vi pausade vid ett McDonalds, och killarna som på morgonen tagit på sig shorts fick chans att småle lite åt oss andra som svettades i solen.
 
 
Bussresan gick relativt smärtfritt, och plötsligt var vi framme i Krakow. Vårt hostel var riktigt äckligt. mer likt ett fängelserum. Men vi hade lyxen att få en balkong, så vi hade det ganska fint, även om vi hittade döda flugor i våra sängar.
 
 
 
Så småningom blev det en guidad rundtur som var helt intressant och rolig till en början. Folk var på bra humör och vi fick se många fina byggnader, och gamla stan i Krakow.
 
 
 
 
Ju mer tiden gick, desto hungrigare och gnälligare blev vi.
Och så småningom fick vi äntligen äta mat vid en restaurang med judisk musikunderhållning.
 
 
 
Kvällen spenderades på hostelrummet med min gosegroda.
 
 
Det var dag tre.


Sammakko!! ;D

Svar: kyllä! <3
Hanna Krokfors

2013-04-29 // 10:47:39
» Hanna

Om det känns bättre så har jag på känn (efter vad jag såg på bilderna) att när jag var på Polenresan 2010 (aka året med vulkanaskan som ledde till bussfärd) så hade vi ännu sämre hostel i Krakow :P Här finns en liten bild av vårt rum, 6 flickor på väldigt lite kvadratmetrar med järnsängar och typ brädor som madrass http://hannushanna.blogspot.fi/2010/04/polen-dag-5-23e-april.html
Men med tanke på hur mycket bättre resan blev när vi åkte buss så är jag inte förvånad att de upprepar det, men ni tog lite annan väg tror jag och fick lite mera mat än oss. Vår resa blev ju ganska akut omplanerad så...

Svar: Aah, ser ju nog lite värre ut :) Jo, själva bussandet var nog inget större problem, riktigt trevligt var det ju efter att man vant sig. Vi lyckades nog också få ett av de bättre rummen, med bara 3 stycken, och dessutom balkong. De andra var nog mycket värre. Men efter att ha gått en dag på Auschwitz var man nog lycklig att ha en säng att sova i :)
Hanna Krokfors

2013-04-29 // 13:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback