Gräset är mörkare på andra sidan

Modersmålskursen vi går nu är på temat Finlandssvenska. Tror jag?
Hursomhaver måste vi välja en finlandssvensk författare att läsa en roman av.
Och jag, som är the Master of sten-sax-påse (Vinner typ alltid.. jag har nog nån medfödd talang), så fick roffat åt mig Kaj Korkea-ahos nya bok Gräset är mörkare på andra sidan.
Har verkligen höga förväntningar på denna bok, så det ska bli riktigt kul att läsa den. Speciellt som den handlar om områdena här runt. (Har ju typ halva släkten i Esse.)
 
På tal om nåt helt annat börjar jag ha leidon på att vara sjuk nu.
Jag har inte gjort något vettigt på hela veckan.
Men, jag får ju mysa ner mig med boken istället.
 
Hoppas ni får en finfin dag! (Och förlåt för alla typ)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback