Hemma i sjukstugan

I snart en och en halv vecka har resten av familjen varit förkylda.
Jag hade tänkt jag skulle slippa undan, men icke sa Nicke!
 
Nu är även jag hemma och snörvlar, hostar och nyser.
Näsdukar, sockor och burana utspridda över rummet. En halvtråkig serie på iPaden. Och jag har tråkigt!
Jag är nog inte gjord för att vara sjuk. Och klockan är inte ens 12. Vad ska man ta sig till liksom?
 
Nåväl, det känns lite bättre än igårkväll, så jag kan ju hoppas att jag är frisk imorgon, och träningsklar på onsdag. Jag känner bara hur konditionen försvinner för varje snörvel.
 
Hursomhaver, eftersom jag har lite svårt att svälja, speciellt kalla drycker, så drog jag mig upp ur min varma säng och kokade saftsoppa.
 
Perfekt! Varm saftsoppa, som inte är sådär äckligt söt, utan bara god, gulliga lakan, och lite bra musik. Kanske jag klarar mig tills imorgon, men då ska jag vara frisk! En dag får nog räcka.
 
  
           
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback